Seks enkle tips til hvordan du styrer arbeidstida bedre, enten du er ansatt eller driver et lite foretak.

1. Planlegge dagen

Hvis du ikke har planlagt dagen din, forsvinner mye tid når du skal pønske ut hva du skal gjøre. Skriv det ned kvelden før!

2. Notere etter hvert

Skaff deg ei god gammeldags notisbok, der du skriver ned viktige momenter straks. Notisboka kan du ha med deg over alt. Eller bruk ei elektronisk oppgaveliste.

3. Kjøpe tjenester og delegere

Bruk tida på det du kan best, og la andre ta seg av resten.

4. Droppe unødvendige møter

Gå bare på møter, seminarer etc. som gir deg noe igjen. Påvirk innholdet i møter du har plikt til å være med på.

5. Rydde skrivebordet

Da slipper du å lete i bunkene etter papirer, og trivselen øker.

6. Og hvis du har en treg start på dagen:

Start på nytt. Ikke bruk energi på den skjeve starten. Tida kommer, den går ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

    Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.